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DVD SINGOLI DI MATRIX E/O COFANETTI IN DVD

no no, 60 dollari per la versione normale, senza libro (ci sarà comunque un booklet di 16 o 24 pagine).

Vedendo anche la news di Morole-playerheus in home penso che con la miniatura di Neo e tutto il resto la versione più completa verrà a costare più di 100€.

Ho pagato la versione estesa con la miniatura di Gollum del ISDA (le due torri) poco più di 90 Euro e ci sono 5 DVD più la miniatura. Credo proprio che costerà una barca di soldi! 🙁

ma li varrà tutti! in genere la wb è più bassa con i prezzi rispetto a sony e new line, tra l'altro.. poi basta comprare nei posti giàsti (il prezzo nei doved varia in maniera criminosa, il cofanetto della prima ee di lotr lo comprai a Roma da M.E.C., sulla prenestina, ovvero il posto migliore dove comprare film, a meno di 50 euro, in un chiosco vicino casa mia lo davano a 75, ben 25 euro di differenza, abbondanti!!!!)

La conferma! questo filmato (un bel trailer sul box set) è sul server della warnerbros, non so sinceramente come l'utente di mfn che l'ha segnalato abbia fatto a trovarlo dato che non c'è un link sul sito ufficiale (almeno a prima vista... e lui non lo spiega), ma è decisamente una cosa ufficiale... Bando alle ciance, ecco il LINK (fate click col destro, poi salva oggetto con nome)

Commovente... Un veterano di mfn si è pure preso la briga di screenshottare tutti i dieci dischi, guardate qui http://odj310388.com/disks/

Aspetto vostri commenti.

approposito delle tracce coi commenti, ecco la lista probabile dei tre critici che parleranno male dei film tutto il tempo (ci sono due tracce di commenti, una come ho già detto è dei due filosofi Ken Wilber, fautore della recente intervista a Larry e luminare psicologo/filosofo nel campo dell'approccio integrale, e Cornel West, professore a Prinston, godeva di grande ammirazione da parte di Larry che gli ha offerto pure la parte del consigliere West nel film, i filosofi parlano dei significati del film e commentano praticamente al posto dei Wachowschi, mentre i tre critici tireranno merda sui film tutto il tempo, lol per i fratelli , ahah):

Todd McCarthy (Variety), John Powers (L.A. Weekly) e David Thomson (autore di film a sua volta).

Ho trovato pure le recensioni dei due critici, ecco quelle di McCarthy su The Matrix e Reloaded:

http://www.variety.com/index.asp'layout=upsell_review&reviewID=VE1117491971&categoryID=31&cs=1

http://www.variety.com/index.asp'layout=upsell_review&reviewID=VE1117920694&categoryID=31&cs=1

e poi di Powers ho trovato solo quella su reloaded, nella sua rivista gli altri film sono stati recensiti da altri:

http://www.laweekly.com/ink/03/26/film-powers.php

Di McCarthy esiste pure una recensione di Revolutions, ma è per i subscribers, io ovviamente mi sono iscritto col free trial per poi cancellarmi subito, giàsto per leggere e salvarmi sull'hd questa rece, che vi riporto integralmente (così vi evito la manfrina di iscrivervi e poi cancellarvi subito l'account su Variety):

Those who never really bought into the "Matrix" faith in the first place will feel vindicated by "The Matrix Revolutions," the third and, one can safely assume, the last installment in the saga of Neo and his Brethren. You can virtually see the mystique peeling away while beholding the turgid melodrama, patchy plotting, windy dialogue and, yes, spectacular combat effects of this grand finale, to the point where the One is revealed as having no clothes -- or at most a fashionable black undergarment. If "Reloaded" generally disappointed, "Revolutions" deflates, leaving Warner Bros. with a big holiday attraction that will have trouble reversing the sense of diminished expectations going in and tepid word-of-mouth coming out.
From a series that started in 1999 as an unexpected phenomenon, quickly acquiring mythic status and becoming an International style and trendsetter, "The Matrix" has lost most of its freshness four years later. It's a given that fans who piled into the first two will feel compelled to complete the set, which assures smash openings worldwide. ("Revolutions" will bow simultaneously -- literally, at the same hour -- on Nov. 5 in the U.S. and more than 50 other countries, including China). "The Matrix" generated $460 million worldwide, while "Reloaded" raked in $736 million, $164 million of that in its first week Stateside. If "Revolutions" splits the difference between its two predecessors, total theatrical take for the franchise will end up at about $1.75 billion.

As it's now easy to see, much of what intrigued about the original "Matrix," apart from its action smarts and fashion sense, was how much information it withheld. What's come since could be equated to a metaphysical striptease, with the removal of each piece of narrative obfuscation accorded the weight of a scriptural revelation. What converts have construed as profound has been increasingly exposed as flimsy and conventional, to the point where the whole mythology looks no more complex or intriguing than that of "Star Trek."

Just as he was last seen at the abrupt end of "Reloaded," Keanu Reeves' Neo lies comatose at the outset here, an inconvenience in that the Machines are poised to stage their all-out assault on Zion, the grungy last outpost of humanity, in 20 hours. Anxious to know what to do, Trinity (Carrie-Anne Moss), now devotedly in love with Neo, and Morole-playerheus (Laurence Fishburne), with resolute belief in Neòs Chosen One status, set out to see the Oracle (Mary Alice, taching over from the late, great Gloria Foster).

An extensively elaborated layer of "depth" discloses that Neo is stuck in a sphere between the real and machine worlds controlled by the repellent Trainman (Bruce Spence), who operates a subway system between the realms. Neo is not allowed on board, but Trinity and Morole-playerheus are transported directly to the chinky club where the Albino twins are no longer around to work security. All the same, in the film's first big action sequence, the good guys have to shoot their way in, gunning down a bunch of goons in balletic slo-mo as the baddies stride around upside down through the lobby before their confrontation inside with the insidious Merovingian (Lambert Wilson) and his glamour-puss g.f. Persephone (Monica Bellucci, who utters maybe a dozen words this time around and whose full-bloom red rose lips go unchissed by Neo or anyone else).

When Neo finally escapes limbo and visits the Oracle in her chitchen, he asks plenty of direct questions, to which he gets answers like "I see Death" and "I see the End coming." Hell, everyone who buys a ticket knows that much, but she does add that Neòs power extends all the way back to the Source, that Agent Smith (Hugo Weaving and his countless duplicates) is Neòs negative twin, and that It will all be decided tonight.

So everyone prepares for the rumble to end all rumbles. While the human tribe of Zion braces for the onslaught, Neo announces that hès going to pursue peace by venturing all the way to the Source in the Machine City, an impossible folly in the eyes of the ruling council. Giving him her ship, headstrong warrior Niobe (Jada Pinkett Smith), joined by Morole-playerheus, takes up combat on another front.

The titanic Siege of Zion commences 70 minutes in, as the Machine offensive is launched by a giant drill bit penetrating the enormous concrete ceiling covering the Zion enclave. Through the opening flies the first wave of a seemingly endelss supply of Sentinels, ferocious mechanized octopi with enormous destructive power. The best defense Zion can mount is anti-aircraft fire coming from individually controlled robots, but while the gunners' aim is true, those Sentinels, along with more drill bits, just keep on coming in overwhelming numbers.

While the battle continues to rage with wearying amounts of noise, carnage and chaos, Neo and Trinity deal with a tough challenge on board their ship in the person of Bane (Ian Bliss), a Zion fighter who has been taken over by Smith. Bane manages to do grave damage to humanchind's hopes by, among other things, blinding Neo, an act that adds a new visual element to the film by allowing him to "see" things only in blazing, orange-on-black outline.

But Neo finally does make it to the Source, an Oz-like shape-changing face which is willing to entertain negotiations with Neo. But the big fly in the ointment is Smith, who has become so powerful hès broken free of all restraints to operate independently of the Matrix.

The expected cataclysmic action is certainly delivered, although in a more generalized and generic manner than might have been hoped. But for anyone inclined to take the Wachowschi Brothers seriously, as highfalutin cineastes or even as undergraduate-level philosophers, a stronger sense of dramatic resolution and cosmic synthesis wouldn't be too much to ask for; after all, if the public is going to spend many hours wrapped up in an alternate mythology, be it one created by Aeschyulus, Wagner or Tolchien, it deserves some spiritual exaltation along with the thrills. Final images here are perhaps the cheesiest in the entire trilogy and quite lacching in weight and refined meaning.

In terms of technical execution and visual imagination, the series continues to be a marvel, although prolonged exposure makes both Zion and the Machine City darkly unappetizing environments. Key contributors to the dazzling surfaces -- cinematographer Bill Pope, production designer Owen Paterson, costume designer Kym Barrett, visual effects supervisor John Gaeta, editor Zach Staenberg, composer Don Davis, sound designer Dane A. Davis and fight choreographer Yuen Wo Ping, prominent among them -- have been amply cited before but are well deserving of deep final bows now.

Same might be said of the dedicated cast, although thesping opportunities were actually greater and more nuanced in "Reloaded" than they are here, where the emotional level is more pitched, frantic and/or desperate as Armageddon arrives.

Wow, plenty of news here! 😀
Ora darò un'occhiata al materiale. Jestas, ti ho modificato il post: il link troppo lungo scompaginava il forum. Per ovviare all'inestetismo l'ho linkato direttamente al testo 😉

😯

Accidenti! Questo è proprio un gran bel filmato!!!

State sicuri che lo comprerò!!!

ehm... ho visto quanto costa la statuetta dell'edizione deluxe... 50 dollari, da sola... o crediamo ad un babbo natale molto ricco o e meglio che cominciamo a mettere da parte i dindini.

La conferma! questo filmato (un bel trailer sul box set) è sul server della warnerbros, non so sinceramente come l'utente di mfn che l'ha segnalato abbia fatto a trovarlo dato che non c'è un link sul sito ufficiale (almeno a prima vista... e lui non lo spiega), ma è decisamente una cosa ufficiale... Bando alle ciance, ecco il LINK (fate click col destro, poi salva oggetto con nome)

Commovente... Un veterano di mfn si è pure preso la briga di screenshottare tutti i dieci dischi, guardate qui http://odj310388.com/disks/

Aspetto vostri commenti.

Voi un nostro commento'
FANTASTICOOOOOOOOOOO :ok:

Siamo talmente eccitati da quel filmato, che attendiamo il mega cofanetto quasi come se stesse per uscire un nuovo episodio della Saga. :mrgreen:
Non stiamo più nella pelle :fumato:

Ci pare solo di capire che Reloaded non verrà proposto in versione estesa... 🙁 o almeno su vari siti (non di fans) così affermano. :'
A tal proposito... girando, appunto, tra i vari siti (non di fans), è ancora deludente leggere come riescano sempre, subdolamente, ad avere il dente avvelenato contro la mitica Saga Wachowschi... :'
In poche parole riescono sempre a mettere almeno un piccolo commento negativo... in questo caso insistono sul fatto che i commenti non saranno sottotitolati in italiano (certo la cosa potrebbe essere anche vera, ma sembra sfruttata ad hoc).

Sembra proprio che l'odio nato da un atavica incapacità a recepire l'importanza dell'opera matriciale, stenti faticosamente a scomparire...che schifo 👿

Sembra proprio che l'odio nato da un atavica incapacità a recepire l'importanza dell'opera matriciale, stenti faticosamente a scomparire...che schifo 👿

Spesso si disprezza ciò che non si comprende...
Beata ignoranza!

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