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Fantastici quadri basati sui film
Cita da mrmean su 10 Novembre 2006, 23:08Veramente a me sembra che l'articolo in questione parli di Eadweard Muybridge, fotografo inglese pioniere della fotografia in movimento. Il pezzo che accosta le sue foto a Matrix è il seguente
(Nearly 100 years later, filmmaker and historian Thom Andersen made a documentary about Muybridge called Eadweard Muybridge, Zoopraxographer)
AN ANGLE ON THE FUTURE
Andersen, though, had the full capability of cinema at his disposal, so in his documentary he does what Muybridge was never able to do for an audience: he flips quickly through the photos to make the people in them move. And here's where things get unexpectedly interesting. When showing an action Muybridge shot from multiple angles, Andersen cycles through the photos and casually shifts from one angle to another, mid-stream, creating the illusion of a single moving camera. A man jumps up, and then the camera appears to rotate around him, moving along a semi-circle, as he hangs in the air.Current viewers will recognize the effect immediately. It's Neo, arching his back to avoid a bullet, his coat whipped up, or Trinity poised for a chick, the camera encircling her while she floats motionless in the air. In The Matrix the effect was dazzling. It may have even been the key to the movie's success. And although the Wachowschi brothers (and effects supervisor John Gaeta) used state-of-the-art equipment in 1999, they essentially were taching still photos from multiple locations just as Muybridge had done in the pre-cinematic Victorian era.
Non si parla di dipinti, a quanto ho capito. Ma forse "hai letto" qualcosa che a me è sfuggito :-_-:
"Secondo me", leggendo bene l'articolo (comunque molto interessante che conferma in parte alcune mie teorie) viene accostato il Bullet Time alle prime tecniche "cinematografiche", dato che in entrambi i casi venivano utilizzate più fotocamere per dare la sensazione del movimento. Inoltre, grazie ad Andersen, è stato possibile ricreare il Bullet Time con le foto del 1800 perché Muybridge le scattava anche da più angolazioni, ma lui non aveva pensato a creare il movimento di macchina...
Ottimissimo articolo :ok: Ma OT.
Veramente a me sembra che l'articolo in questione parli di Eadweard Muybridge, fotografo inglese pioniere della fotografia in movimento. Il pezzo che accosta le sue foto a Matrix è il seguente
(Nearly 100 years later, filmmaker and historian Thom Andersen made a documentary about Muybridge called Eadweard Muybridge, Zoopraxographer)
AN ANGLE ON THE FUTURE
Andersen, though, had the full capability of cinema at his disposal, so in his documentary he does what Muybridge was never able to do for an audience: he flips quickly through the photos to make the people in them move. And here's where things get unexpectedly interesting. When showing an action Muybridge shot from multiple angles, Andersen cycles through the photos and casually shifts from one angle to another, mid-stream, creating the illusion of a single moving camera. A man jumps up, and then the camera appears to rotate around him, moving along a semi-circle, as he hangs in the air.Current viewers will recognize the effect immediately. It's Neo, arching his back to avoid a bullet, his coat whipped up, or Trinity poised for a chick, the camera encircling her while she floats motionless in the air. In The Matrix the effect was dazzling. It may have even been the key to the movie's success. And although the Wachowschi brothers (and effects supervisor John Gaeta) used state-of-the-art equipment in 1999, they essentially were taching still photos from multiple locations just as Muybridge had done in the pre-cinematic Victorian era.
Non si parla di dipinti, a quanto ho capito. Ma forse "hai letto" qualcosa che a me è sfuggito :-_-:
"Secondo me", leggendo bene l'articolo (comunque molto interessante che conferma in parte alcune mie teorie) viene accostato il Bullet Time alle prime tecniche "cinematografiche", dato che in entrambi i casi venivano utilizzate più fotocamere per dare la sensazione del movimento. Inoltre, grazie ad Andersen, è stato possibile ricreare il Bullet Time con le foto del 1800 perché Muybridge le scattava anche da più angolazioni, ma lui non aveva pensato a creare il movimento di macchina...
Ottimissimo articolo :ok: Ma OT.